Pozycjonowanie

Proces pozycjonowania stron internetowych wielu osobom – nawet tym, które doskonale odnajdują się w nowoczesnych metodach reklamy i marketingu – może wydawać się niemalże mityczną czarną magią. W skrócie nazywa się tak wszelkie działania, których celem jest podniesienie pozycji konkretnej witryny internetowej w naturalnych (a więc z pominięciem reklam Google) wynikach wyszukiwania. Mogą to być strony firmowe, sklepy internetowe, blogi, fora, kanały na YT czy nawet profile na serwisach społecznościowych. Wypozycjonować można praktycznie wszystko – trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić w bezpieczny sposób, który jednocześnie przyniesie długotrwałe efekty.

Skuteczne pozycjonowanie wymaga mnóstwa pracy, aby pozycjonowana strona znalazła się w TOP10 i co najważniejsze, utrzymała się w niej jak najdłużej. Przy obleganych, skomplikowanych frazach kluczowych, w których konkurencja jest naprawdę duża, proces ten może zająć sporo czasu, a klient powinien się uzbroić w cierpliwość.

Dlaczego pozycjonowanie stron www jest takie ważne w marketingu internetowym i w ogólnej promocji firmy lub swojej działalności w Sieci?

Obecnie w znaczącej większości ruch na strony internetowe generowany jest przez wyszukiwarki, z których zdecydowanie najpopularniejszą jest Google. Internauta wpisując w nią dowolne hasło (słowo kluczowe), otrzymuje po chwili szereg wyników, czyli linków kierujących do konkretnych treści odpowiadających szukanej frazie kluczowej.

Z punktu widzenia właścicieli stron www istotne jest, aby ich witryna znajdowała się jak najwyżej tych wyników wyszukiwania, ponieważ daje to większe szanse na to, że internauta kliknie na link prowadzący do ich strony. Dla marketingowców jest to ważne szczególnie w kontekście faktu, że większość użytkowników skupia się wyłącznie na pierwszej stronie wyszukiwań, a pierwszy link w wynikach klika ponad 55% internautów!

W dalszej części przekłada się to w oczywisty sposób na konkretne zyski: więcej wejść na stronę to więcej potencjalnych klientów, którzy zdecydują się na zakup sprzedawanych towarów lub skorzystanie ze świadczonej za jej pośrednictwem usługi.