Optymalizacja Stron
Prosta zasada obowiązująca w SEO właściwie od samego początku mówi jasno: pozycjonowanie stron www nie ma żadnego sensu, jeśli wcześniej taka witryna nie zostanie odpowiednio zoptymalizowana. Obecnie można stwierdzić nawet, że podejmowanie jakichkolwiek działań e-marketingowych mija się z celem, jeśli pominie się etap optymalizacji. Oznacza to po prostu właściwe przygotowanie strony nie tylko do działań pozycjonerskich, ale i do prawidłowego sczytywania przez roboty wyszukiwarek oraz wyświetlania przez internautów. Optymalizacja stron internetowych odbywa się z reguły na trzech etapach: treści, grafiki i kodu.
Optymalizacja treści to przede wszystkim stworzenie unikatowego, możliwie niepowtarzalnego, ciekawego i merytorycznego tekstu na danej stronie www: zakładek, opisów produktów, usług itp. Takiego, który przyciągnie uwagę użytkownika i nie będzie powieleniem setek a może nawet tysięcy podobnych treści, które znaleźć można na innych stronach internetowych.
Optymalizacja treści to przede wszystkim stworzenie unikatowego, możliwie niepowtarzalnego, ciekawego i merytorycznego tekstu na danej stronie www: zakładek, opisów produktów, usług itp. Takiego, który przyciągnie uwagę użytkownika i nie będzie powieleniem setek a może nawet tysięcy podobnych treści, które znaleźć można na innych stronach internetowych.
Optymalizacja grafiki polega dokładnie na tym samym – szata graficzna powinna od razu wizualizować czytelnikowi, czego dotyczy dana witryna, odpowiadać tematycznie stronie www oraz nawiązywać do profilu jej działalności. Banery, buttony, zdjęcia powinny być dobrane w taki sposób, aby nie utrudniały jej przeglądania.
Optymalizacja kodu ma za zadanie poprawienie wydajności strony www, aby była ona przyjaźniejsza dla robotów wyszukiwarek i użytkowników. Chodzi przede wszystkim o to, aby strona wczytywała się szybko, miała odpowiednie nagłówki i metatagi ułatwiające jej identyfikację w wynikach wyszukiwania, była zgodna z obecnymi standardami tworzenia stron internetowych.
Liczne przypadki dowodzą ponadto, że niekiedy wystarczy sama optymalizacja strony, aby znacznie poprawić jej widoczność w Sieci. Jeśli więc planuje się jakiekolwiek działania z zakresu SEO lub ogólnie e-marketingu, nie wolno zapominać o optymalizacji strony www. W przeciwnym razie cały trud włożony w reklamę i promocje takiej strony może zwyczajnie nie przynieść żadnych efektów.