Marketing Internetowy

Pod pojęciem marketingu kryje się bardzo szeroki i bardzo nieostry wachlarz wszelkiego rodzaju usług reklamowo-promocyjnych. Ich celem może być zarówno dotarcie do odbiorcy i skłonienie go do korzystania z konkretnej oferty, jak i samo zwiększenie widoczności danej strony wśród internautów. W przypadku e-marketingu wachlarz ten ogranicza się do działań wykonywanych w Sieci, a w jego skład wchodzą najczęściej takie usługi jak:
– SEO, pozycjonowanie stron www, reklama Google AdWords,
– mailingi i newslettery,
– reklama w serwisach społecznościowych,
– marketing szeptany, content marketing i re-marketing,
– pozyskiwanie linków ze stron, blogów, forów tematycznych, wymiana banerami,
– marketing mobilny w aplikacjach,
– i wiele innych.

Istotną przewagą, jaką marketing internetowy ma nad innymi formami promocji usługi, firmy czy strony www, jest możliwość targetowania grup odbiorców. Dzięki temu klient ma większe szanse na to, że jego reklama trafi do osób, które faktycznie mogą być nią zainteresowanie – a nie do ludzi, którzy na przykład od razu przeniosą wiadomość e-mail do kosza.

Dodatkowo marketing internetowy stale się rozwija, oferując coraz nowsze i bardziej zaawansowane narzędzia promocji. Sama reklama w serwisach społecznościowych nie ogranicza się już do stworzenia kampanii na Facebooku – obecnie to również aktywne prowadzenie profili, utrzymywanie kontaktu z użytkownikami, organizacja eventów lub konkursów.

Działania z zakresu e-marketingu są więc ważne nie tylko dlatego, że służą pozyskiwaniu nowych klientów, ale też po to, aby utrzymać obecnych i skłonić ich do dalszego korzystania z usług firmy, sklepu czy odwiedzania strony www.