Google AdWords

Google AdWords to niewątpliwie najpopularniejszy system reklamowy związany z marketingiem internetowym. Tutaj to klient może samemu wybrać słowa kluczowe, na które będzie promowana jego strona oraz określić maksymalny budżet dzienny przeznaczony na reklamę. W systemie tym płaci się wyłącznie za kliknięcia w link, nie za jego wyświetlanie i w każdej chwili istnieje wgląd do statystyk; bez żadnych konsekwencji można wstrzymać lub zmodyfikować własne reklamy, jeśli nie przynoszą one pożądanych zysków.

Dodatkowo można też określić, która forma najbardziej nas interesuje: reklamy AdWords są dzisiaj wyświetlane nie tylko w wyszukiwarce bezpośrednio nad listą wyników wyszukiwania, ale też na stronach partnerskich (uczestniczących w programie Google AdSense) oraz w serwisie YouTube. Google AdWords pozwala również na promocję aplikacji mobilnych. Tak ogromny wachlarz możliwości sprawia, że system reklamy proponowany przez giganta z USA staje się konkurencyjną alternatywą dla innych form marketingu internetowego. Szczególnie reklama AdWords w wynikach wyszukiwania przynosi konkretne i szybkie rezultaty przez co cieszy się obecnie ogromnym zainteresowaniem właścicieli stron www oraz specjalistów od marketingu.

Reklama za pomocą Google AdWords polecana jest przede wszystkim tym osobom, które nie mają ani czasu, ani cierpliwości, żeby czekać, aż pozycjonowanie zacznie przynosić pierwsze efekty. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby łączyć ją z działaniami pozycjonerskimi, co przy umiejętnie przeprowadzonej kampanii może dać o wiele większe zyski.